استوک فوتیج
مرجع دانلود فوتیج کروماکی جدید
فوتیج با کیفیت 4k بک گراند موشن گرافیک
استوک فوتیج » خبرها » استوک فوتیج چیست ؟

استوک فوتیج چیست ؟

تاریخ :
نویسنده : fahim
نظرات : 0
بازدیدها : 3,563
  • 0



استوک فوتیج چیست ؟

What is Stock Footage

استوک فوتیج  چیست و چگونه  باید از آن استفاده کنیم؟

استوک فوتیج ها منابع اولیه بی نظیری برای فیلمسازان و تدوین گران هستند که استفاده از آن باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ی ساخت یک فیلم می شود.

اگر شما در کار تولید فیلم  و ویدئو و یا مشاغل مرتبط هستید حتما در مورد استوک فوتیج چیز هایی می دانید. اما حتی اگر هیچگاه در مورد آن چیزی به گوشتان نخورده باشد صد ها بار نمونه هایی از آن را در فیلم ها و سریال های تلویزیونی و اینترنت  دیده اید.

ولی استوک فوتیج واقعا چیست ؟ و چگونه میتوان از آن برای ایجاد خلاقیت در فیلم بهره گرفت؟این مقاله در این باره به شما کمک میکند.

 


استوک فوتیج چیست ؟

استوک فوتیج که استوک ویدئو و بی – رول (b-roll) نیز نامیده می شود یک  قطعه ویا یک برداشت ویدئویی (معمولا کوتاه تر از 1 دقیقه ولی موارد طولانی تر هم وجود دارد)است که در فیلمی بزرگتر استفاده می شود ولی اختصاصا برای آن فیلم و توسط عوامل آن برداشت نشده است.

این کلیپ های کوتاه معمولا برای پروژه های فیلم سازی دیگری و یا برای آرشیو کردن صحنه های متفاوتی که در یک فیلم احتمال دارد اتفاق بیفتند ساخته میشوند اما همه فیلمسازان میتوانند آنهارا بسته به موقعیت و شرایط فیلمهایشان برای نشان دادن آن صحنه ی خاص در ویدئوی خود بگنجانند.

کاربرد استوک فوتیج ها چیست ؟

همان طور که اشاره شد برخی فیلمسازان استوک فوتیج  را با نام (b-roll) میشناسند چون این برداشت ها معمولا در زمانی که صحنه های اصلی فیلم برداشت میشوند گرفته نشده اند و در مرحله دوم و ثانویه ساخت فیلم تهیه میشوند.اما وجود آنها برای روایت صحنه های فیلم ضروری است.

برای مثال داستان فیلم شما ممکن است در اطاق پذیرایی یک خانه در شهر ونیز اتفاق بیفتد. در این صورت شما به کلیپی نیاز دارید که مکان های مشهور و ویژگی های شهر ونیز در آن وجود داشته باشد تا در مرحله ادیت فیلم به آن اضافه شود.در اینصورت به جای اینکه شما و عوامل فیلمبرداری به ونیز بروید و برای برداشت یک صحنه فیلم که مکان های شهر ونیز را نشان دهد هزینه زیادی بپردازید میتوانید استوک فوتیج شهر ونیز را که قبلا توسط سازندگان این فوتیج ها فیلمبرداری شده را خریداری و در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنید که این راه بسیار ساده تر ارزاتر و سریعتر از سفر به ونیز است.

این روشی است که متداولا توسط سازندگان فیلم ها و سریال های تلویزیونی مستند سازان سازندگان ویدئو های تبلیغاتی و دیگر فیلمسازان و تدوینگران استفاده میشود.

حال شما به فیلم ها و کلیپ هایی  که دیده اید فکر کنید.مثلا نمای آسمانخراش های شهری که در سریال مورد علاقه خود دیده اید یا برداشت بازی که از صحرا های آفریقا در مستند های حیات وحش مشاهده کرده اید .تمام این موارد استوک فوتیج بوده اند.با این وجود در هنگام مشاهده فیلم هیچ وقت متوجه این موضوع نشده اید و این نکته ی سودمندی است زیرا تمامی استوک فوتیج ها به صورتی ساخته میشوند که بیننده تفاوت بین این صحنه ها و صحنه های اصلی فیلم را متوجه نشود.

حالا اگر به استوک فوتیج ها برای ساخت فیلم های خود علاقه مند شده اید می توانید جدیدترین فوتیج های ویدیویی را همه روزه در وب سایت stockfootage.ir دریافت کنید


نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

بالا
پشتیبانی آنلاین