استوک فوتیج
مرجع دانلود فوتیج کروماکی جدید
فوتیج با کیفیت 4k بک گراند موشن گرافیک
استوک فوتیج » خبرها » بهترین فرمت ویدئویی برای استوک فوتیج ها

بهترین فرمت ویدئویی برای استوک فوتیج ها

تاریخ :
نویسنده : fahim
نظرات : 0
بازدیدها : 1,470
  • 0

 

بهترین فرمت ویدئویی برای استوک فوتیج ها

 

امروزه استوک فوتیج ها حافظه ی خیلی بیشتری را نسبت به فوتیج های پیشین از هارد کامپیوتر اشغال میکنند مخصوصا اگر با کیفیتی بالاتر از فوتیج 4k فیلمبرداری شده باشند این موضوع انتخاب فرمتی مناسب برای فوتیج را مهم تر میکند زیرا که فوتیج شما باید توازن مناسبی از دو عامل کیفیت و قابل استفاده بودن را همزمان داشته باشد.متاسفانه نمیتوان به یک قاعده کلی برای همه ی سازندگان فوتیج رسید که بگوید چه فرمتی از فوتیج باید همیشه استفاده شود.اما در نظر گرفتن کیفیت دوربین و نوع فوتیج تان به شما در انتخاب فرمت مناسب فوتیج کمک زیادی میکند.

برای مثال اگر با دوربین پیشر فته ای با کیفیت 4k فیلمبرداری میکنید باید از فرمتی استفاده کنید که جزئیات خارق العاده ای را که کیفیت 4k دارد بتواند نمایش دهد.در مقابل اگر از دوربین گوشی تلفن همراهتان برای ساخت یک فوتیج استفاده می کنید احتمالا نیازی به codec ها و فرمت های کیفیت بالا که فضای زیادی را اشغال میکنند نخواهید داشت.در ادامه مزایا و معایب تعدادی از بهترین فرمت های استوک فوتیج را بررسی می کنیم.با ما همراه باشید.

 

 


H.264

 در سالهای اخیر فرمت H.264 به یک استاندارد مطمئن برای ویدئو های آپلود شده به اینترنت تبدیل شده است.مخصوصا اگر برای ساخت این ویدئو ها از دوربین های ارزان قیمت ویا متوسط استفاده شده باشد.برای یک سازنده ویدئو ها در سطح متوسط  و نه حرفه ای و کسانی که یک شغل جانبی مرتبط با فیلمبرداری و ساخت ویدئو دارند H.264 فرمتی است که حجم مناسبی را در مقیسه با فرمت های رده بالا ارائه می دهد.برای رسیدن به این هدف H.264 کیفیت را اندکی کم میکند . فشرده سازی این فرمت  قدرت پردازش بیشتری را هنگام ادیت کردن وقایع فیلم بصورت غیرخطی می طلبد.

اگر قصد شما تصحیح رنگ کلی ویدئو است H.264 نمیتواند به اندازه ProRes  یا PhotoJPEG به شما جزئیات را نمایش دهد.اما اگر قصد دارید فقط شکل کلی اشیا را نمایش دهید این فرمت مناسب شماست چون در اکثر نرم افزار های ادیت و پخش مدیا

از این فرمت پشتیبانی می شود.حتی رسانه های اجتماعی مثل فیسبوک به صورت پیشفرض فایل ها را به این فرمت در می آورند.

 

ProRes

در انتهای دیگر طیف فرمت ها ProRes قرار دارد که برای فیلمبرداری استوک فوتیج ها با ابزار های حرفه ای ایده آل است.

این فرمت حافظه ی بسیار بیشتری از H.264 اشغال میکند اما این موضوع به دلیل رنگ های بسیار غنی تر ‚ پشتیبانی از بالاترین بیت ریت ها (با ProRes 444XQ حتی میتوانید تا 12 بیت برای هر کانال تصویر داشته باشید) و فشرده سازی مستقل هر ویدئو فریم است.

در این فرمت با توجه به نیاز های متنوع ورژن های مختلفی از ProRes وجود دارد که سطوح مختلفی از فشر ده سازی را ارائه می کنند

 ProRes 4444XQ بالا ترین سرعت خوانش اطلاعات را دارد (500(Mbps ولی ProRes422HQ (200Mbps), Prores422(147Mbps), ProRes422LT (102Mbps), ProRes422Proxy (45Mbps) نیز وجود دارند.شما برای ایجاد این فرمت به نرم افزار هایی مثل Miraizon نیاز خواهید داشت.

 

PhotoJPEG

در آخر به فرمت PhotoJPEG میرسیم. این فرمت چیزی میان دو فرمت بالا را ارائه می دهد : فضای اشغال شده ی کمتر و کیفیت فوق العاده ی ProRes با مقدار متوسطی از فشرده سازی.

برای افرادی که با استوک فوتیج کار میکنند این فرمت شناخته شده است و سایت های بسیاری از آن پشتیبانی می کنند.رنگ های ایجاد شده با این فرمت برای بسیاری از نرم افزار ها که از 4:4:4 و پایین تر پشتیبانی میکنند عالی نمایش داده می شوند.بنابراین این فرمت انتخاب مناسبی است برای ایجاد استوک گرافیک ها و انیمیشن ها .

اما از طرف دیگر PhotoJPEG هنوز به صورت قابل توجهی حجم بالاتری از H.264 اشغال میکند.که برای افرادی که آرشیو بزرگی از فوتیج ذخیره می کنند میتواند مشکل آفرین باشد.این فرمت کدک 8 بیتی است که فضای کمتری اشغال کرده ولی رنگ ها را کمی ضعیف تر نمایش میدهد.

جمع بندی

به صورت کلی هیچ فرمتی وجود ندارد که تمامی مزایا ی حجم کم و کیفیت بالا را باهم داشته باشد پس هر سازنده فوتیج باید با توجه به نیاز های خود از یکی از فرمت های بالا استفاده کند.


نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

بالا
پشتیبانی آنلاین