استوک فوتیج
مرجع دانلود فوتیج کروماکی جدید
فوتیج با کیفیت 4k بک گراند موشن گرافیک
استوک فوتیج » خبرها » چگونه یک ویدئوی تایم لپس بسازیم ؟ راهنمای تازه کار ها

چگونه یک ویدئوی تایم لپس بسازیم ؟ راهنمای تازه کار ها

تاریخ :
نویسنده : fahim
نظرات : 0
بازدیدها : 1,607
  • 1

 

 چگونه یک ویدئوی تایم لپس بسازیم ؟ راهنمای تازه کار ها

?How to make a time-lapse video

 

یک فیلم در واقع از 25 فریم عکس که درمدت یک ثانیه نمایش داده می شوند تشکیل شده است.و چون ذهن ما این تصاویر را پشت سر هم می بیند بصورت یک فیلم آنرا درک میکند.حالا اگر ما به جای اینکه در هر ثانیه 25 فریم عکس بگیریم در هر دقیقه یک عکس گرفته و بعد این عکس ها را با سرعت 25 عکس در ثانیه پخش کنیم نتیجه کار یک ویدئو تایم لپس می شود که در آن تغییرات یک صحنه درزمانی طولانی تر از زمان ویدئو نمایش داده می شود .

در این مقاله سعی شده تا روند ساخت یک ویدئوی تایم لپس توضیح داده شود تا افراد آماتور بتوانند ویدئوی خود را بسازند.


برای شروع به تایم لپس حیاط موزه لوور نگاه کنید.دراین ویدئو روی هرم ها فوکوس شده است و تلاش شده که ابر های در حال حرکت هم در تصویر باشند.دقت کنید که فیلم همان نسبتی که در یک عکس بین طول و عرض وجود دارد را ندارد واین نسبت در دوربین ها مختلف متفاوت است.برای مثال دوربین نیکون D500 عکسی با نسبت طول به عرض 3 به 2 می گیرد اما فیلم های گرفته

شده با این دوربین عریض تر از این نسبت هستند(16:9).

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که دو راه برای ایجاد یک ویدئوی تایم لپس دارید.

اگر دوربینی با قابلیت تایم لپس داشته باشید کار شما آسان است و خود دوربین عکس ها را به هم چسبانده و یک فیلم آماده را به شما تحویل میدهد.

اگر دوربین شما قابلیت فیلمبرداری تایم لپس را ندارد  کار شما کمی سخت تر میشود.در این صورت باید در فواصل زمانی منظم چند عکس در یک وضعیت ثابت بگیرید و به یک نرم افزار ویرایش بدهید تا ویدئوی شما را بسازد. اگر به این حالت میخواهید فیلم خود را بسازید باید توجه کنید که عکس های شما بهتر است به صورت خام نباشند (به فرمت هایRAW  نباشند ) زیرا وقتی با فرمت های RAW صد ها عکس میگیرید حافظه زیادی اشغال خواهد شد.حتی نیاز به عکس برداری به صورت عکس ها ی بزرگ JPEG نیز نیست . بهترین روش کاربرداشتن عکس های کوچک JPEG  است که وقتی پردازش شوند کیفیت ویدئوی نهایی افت  نکند.

برای شروع یک ویدئوی 1 دقیقه ای بسازید و ببینید که چه تنظیماتی باید اعمال شوند (مثل فوکوس ومیزان نوردهی یا قاب تصویر ) تا فیلم نهایی بهترین کیفیت را داشته باشد سپس به سراغ ساختن ویدئو های طولانی تر بروید .

یک اشتباه رایج افراد آماتور این است که فوکوس دوربین خود را برای ویدئو های تایم لپس در حالت اتوماتیک قرار می دهند.درنتیجه دوربین تلاش میکند در موقع برداشت هر فریم عکس فوکوس را تغییر دهد . در این حالت در فیلم نهایی نا هما هنگی به وجود می آید. همچنین اگر نور دهی نیز به طور مناسب انجام شود ممکن است بی نظمی هایی در ویدئو ایجاد شود.

سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که تعداد عکسها و فاصله زمانی بین آنها باید چه قدر باشد؟

این موضوع بستگی  به موضوع فیلم و زمان رخ دادن تغییراتی که شما می خواهید به تصویر بکشید دارد.در هر صورت اگر دوربینی دارید که قابلیت تایم لپس دارد خود دوربین محاسبه ی تعداد عکس ها و فاصله ی زمانی بین آنها را انجام خواهد داد.

اگر می خواهید به صورت دستی این محاسبات را انجام دهید ابتدا زمان کل عکسبرداری را به ثانیه محاسبه کنید سپس آنرا به فاصله زمانی مورد نظرتان تقسیم کنید . عدد به دست آمده تعداد عکسهایی که باید گرفته شوند نشان می دهد.برای محاسبه ی زمان ویدیوی تایم لپس نهایی کافیست این عدد را تقسیم به 25 کنید.

به عنوان یک نمونه دیگر به ویدئوی برج ایفل نگاه کنید. در این ویدئو علاوه بر تایم لپس از نوردهی طولانی هم استفاده شده است.

به این معنی که چون ویدئو از چسباندن عکس ها به هم ایجاد شده است می توان در عکس ها مدتی که شاتر دوربین باز میماند را کنترل کرد. دراین ویدئو این زمان برابر دو ثانیه در نظر گرفته شده است. این روش موجب شده است که مسیر حرکت اشیای نورانی تصویر مشخص شود.در این ویدئو حرکت ماشین ها نیز قابل مشاهده است.مقدار ISO دراین فیلم 100 است تا نویز به حداقل برسد.باز شدگی شاتر دوربین به اندازه ی  F/8 و White balance درحالت فلور سنت تنظیم شده است.به عنوان نکته آخر توجه داشته باشید که  در این نمونه نمیتوان سریعتر از سرعت بسته شدن شاتر که 2 ثانیه است عکس بعدی را گرفت .کل زمان عکس برداری 20 دقیقه بوده که میتوان فاصله زمانی بین عکس ها را 5 ثانیه در نظر گرفت.زمان ویدیوی نهایی -همانطور که از رابطه ی ریاضی که مطرح شد به دست می آید- 10 ثانیه می باشد.

جمع بندی

نشان دادن گذر زمان سریعتر از سرعت حقیقی گذشت آن به ایجاد ویدئو های تایم لپس کمک کرده است.هر چیزی که حرکتی داشته باشد - مثل باز شدن غنچه ها , غروب کردن آفتاب یا حتی یک پروژه ی ساخت و ساز - میتواند سوژه ی عکاسی تایم لپس باشد.هر وقت چیزی درحال حرکت دیدید به ثبت تغییرات آن بصورت تایم لپس فکر کنید.

 

 


نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید

بالا
پشتیبانی آنلاین